Į krovos pajėgumų didinimą investavome 5 mln. Eur. Į terminalą pristatytas mobilus, elektra varomas hidraulins kranas „Mansinen 300 ER“, kuris šiuo metu yra didžiausias toks Baltijos šalių uostuose. Taip pat baigiamas statyti naujas 3200 kv. m dengtas sandėlis, o iki liepos pabaigos terminale bus įrengta nauja atvira 8000 kv. m sandėliavimo aikštelė visų tipų kroviniams.
Investicijos padidins terminalo krovos pajėgumus iki 2,5 mln. tonų įvairių krovinių per metus, o grūdų krovos pajėgumus – dvigubai.
„Su šios technikos atvykimu pradedame naują terminalo veiklos etapą. Naujasis hidraulinis kranas yra tris kartus greitesnis, lygiant su tokio tipo trosine įranga, ir per parą gali perkrauti apie 16 000 tonų birių krovinių. Tai – pagrindinis privalumas. Be to, krautuvas yra pilnai elektrinis, todėl visiškai neteršia gamtos, dirba tyliai“, – teigia Malkų įlankos terminalo direktorius Julius Kiršis.
Įsigytas kranas – vienas didžiausių pasaulyje gaminamų kranų, kuris gali krauti „Panamax“ tipo laivus ir vienintelis toks įrenginys Baltijos šalių uostuose. Krano strėlės ilgis – 38 metrai, krovos galimybės – 1300 t/val. Dėl didesnio mobilumo ir stabilumo pasirinktas kranas su vikšrine važiuokle. Juo galima krauti įvairius birius ir generalinius krovinius: metalo laužą, žemės ūkio produktus, skaldą ir pan. Taip pat kranas pajėgus krauti jūrinius konteinerius ir negabaritinius krovinius, kurių svoris neviršija 50 tonų.
Kartu su didėjančiais krovos pajėgumais auga poreikis krovinių sandėliavimui. Dėl to statomas naujas 3200 kv. m dengtas sandėlis, kuriame bus galima sandėliuoti apie 12 000 tonų įvairių fasuotų ir palaidų krovinių, o iki liepos pabaigos terminale bus įrengta nauja atvira 8000 kv. m sandėliavimo aikštelė visų tipų kroviniams.
„Išplėtę pajėgumus galime krauti įvairesnius krovinius, tai išplečia mūsų paslaugų spektrą ir didina konkurencingumą. Su naujuoju kranu dirbsime greičiau ir galėsime aptarnauti didesnius laivus, todėl nekantriai laukiame liepos mėnesio, kada turėtų būti baigti akvatorijos gilinimo darbai ir prie mūsų aptarnaujamos krantinės turėsime 14 metrų gylį, tinkamą didiesiems laivams“, – sako J. Kiršis.
Sprendimas atnaujinti krovos techniką bei didinti krovinių sandėliavimo plotus buvo priimtas 2021 m. Šį sprendimą lėmė pasaulinės laivų didėjimo tendencijos bei terminale sparčiai augantys generalinių krovinių srautai.
Bendra terminalo krovinių apyvarta 2021 m. siekė 1 mln. tonų įvairių krovinių, o šiais metais tikimasi vidutiniškai 15 proc. augimo.