Naujienos

Dispečerio darbas – vienas dinamiškiausių uoste

Klaipėdos jūrų uostas iš savęs turi kažką magiško ir savaime patrauklaus. Tai erdvė, kuri siejasi su nuolatiniu judėjimu, įtraukiančiomis užduotimis, nuolatiniu tobulėjimu ir, svarbiausia, unikaliomis profesijomis. Viena tokių – duomenų suvedimo operatorius, kitaip dar vadinama - dispečeris. Apie profesijos subtilybes kalbėjome su viena Malkų įlankos terminalas, UAB (toliau – MĮT) dispečere – Iveta Kelneryte.

 

-       Kaip prasidėjo jūsų profesinis kelias?
Esu kilusi iš mažo miestelio Pagėgių, kur augau ir baigiau mokslus. Tuomet neturėjau minčių ar vizijos, kad mano darbo kelias galėtų būti susijęs su Klaipėda, juolab jūrų uostu. Tačiau taip gyvenime susiklostė, kad darbo paieškas pradėjau nuo Vakarų regiono, t.y. Palangos, kur ieškojau sezoninio vasaros darbo. Kadangi mano sesuo gyvena Klaipėdoje, po sezoninio darbo pasiūlė likti pas ją, todėl pradėjau ieškoti darbo uostamiestyje ir pamačiau Malkų įlankos terminalo darbo skelbimą, kuriame buvo kviečiama dalyvauti atrankoje į duomenų suvedimo operatoriaus (dispečerio) poziciją. Sudalyvavau atrankoje ir gavau pasiūlymą prisijungti prie MĮT komandos.
 
-       Prisiminkite, kokia buvo jūsų darbo pradžia ir pirmieji įspūdžiai krovos terminale?
Nors pirmomis dienomis ir buvo labai daug naujos informacijos, tačiau darbo pradžia įmonėje buvo sklandi. Kolektyvas draugiškai priėmė, padėjo labiau suprasti, koks darbas, pareigos manęs laukia ir atsakinėjo į visus man iškilusius klausimus. Žaviuosi tuo, kad įmonė - atvira priimti į kolektyvą jaunus žmones, kurie pabaigę mokslus dar tik bando įsitvirtinti darbo rinkoje.
Pats krovos terminalas atėmė žadą, nes man jis pasirodė, kaip iš kino filmo, kuriame daug veiksmo, įvairiausių krovinių, autotransporto, dideli laivai ir nesuvokiamas teritorijos dydis. Taip pat technika su kuria dirbo terminalo kolegos man buvo nematyta, todėl labai nustebino kranų dydis, technikos kiekis ir svarbiausia, žmonės, kurie dirbo su ja, nes atrodė, kaip paprastai jie ją valdo, kas man būtų tiesiog neįmanoma.
 
-       Ar galėtumėte trumpai apibūdinti, kokios yra duomenų suvedimo operatoriaus darbo funkcijos ir atsakomybės?
Tai yra specialistas, kuris atsakingas už klientų transporto atvykimo / išvykimo į / iš terminalą leidimų išdavimą, registruoja atvykstančius ir išvykstančius krovinius sunkiuoju autotransportu, atlieka geležinkelio vagonais atgabentų ar išvykstančių krovinių bei pakrautų laivų kroviniais duomenų suvedimą į sistemą. Taip pat yra atsakingas už kasdienį ataskaitų rengimą tiek įmonės viduje, tiek klientams bei tiesioginį darbą su atvykstančiais autotransporto vairuotojais.
 
-        Susidaro įspūdis, jog duomenų suvedimo operatorius yra nuolatiniame įvykių sraute.
Taip, įspūdis yra teisingas, nes dispečerio darbas – intensyvus. Pavyzdžiui, kasdien vidutiniškai terminale priimame ir aptarnaujame apie 150 – 200 atvykstančių ir išvykstančių autotransporto priemonių. Greta to, jog registruojame autotransporto duomenis sistemoje, dar aktyviai bendraujame su klientais, kurie atvyksta į terminalą, nes jiems kyla įvairių klausimų, kur vežti krovinį, į kurį sandėlį ir pan. Smagu, jog per trejus darbo metus MĮT jau pažįstų didžiąją dalį atvykstančių į terminalą vairuotojų, todėl bendradarbiavimas vyksta sparčiai ir su abipusiu pasitikėjimu.
 
-       Kokie įgūdžiai ir savybės yra būtini sėkmingam darbui dispečerio pozicijoje?
Žmogus turi sugebėti greitai koordinuoti įvairius veiksmus vienu metu, tai reiškia turi būti atsakingas, dėmesingas, kruopštus detalėms ir mėgstantis bendrauti. Taip pat labai svarbu, kad mokėtų gerai dirbti su įvairiomis kompiuterinėmis programomis.
Kita vertus mano pavyzdys įrodo, jog ir neturint profesinės patirties, tačiau norint tobulėti, visko galima išmokti. Duomenų suvedimo operatoriaus profesija nėra mediko, kur gyvybiškai būtina išmanyti visą žmogaus anatomiją, nes nuo to priklauso žmogaus gyvybė. Čia gali visko nemokėti iš karto, svarbu atsiminti, kad aplink yra kolegų komanda, su kuria visuomet galima pasitarti.
 
-       Kiek reikia laiko mokytis, kad be patirties žmogus savarankiškai galėtų pradėti dirbti duomenų suvedimo operatoriumi?
Viskas priklauso nuo žmogaus imlumo žinioms ir vidinės ambicijos greitai išmokti profesijos subtilybes. Aš savarankiškai pradėjau dirbti jau po pusantro mėnesio, tačiau abiem kojom tvirtai stovėjau ant žemės ir galėjau drąsiai vykdyti darbus viena po 4 mėnesių. Nors reikia turėti omenyje, kad ir šiandien po 3 metų darbo dispečerio pozicijoje darbinių klausimų iškyla į kuriuos atsakymų neturiu. Tačiau svarbu žinoti į ką kreiptis atitinkamu klausimu ir visuomet gausi atsakymą, kuris dar labiau padidins žinių lygį.
 
-       Kaip pavyksta pailsėti po intensyvios darbo dienos?
Darbo dienos būna įvairios nuo ramesnių iki itin dinamiškų, todėl vidinė savijauta irgi būna įvairi nuo noro grįžti namo ir ilsėtis arba atvirkščiai sėsti į mano mėgstamą transporto priemonę, t.y. automobilį ir lėkti kur akys veda, nes man labai patinka vairuoti. Geriausiai pailsiu prie vairo keliaudama automobiliu skirtingais sezonais į skirtingas vietas bei šalis.
 
-       Kur matote save po 5 metų?
Labai aiškiai save matau, kad penkmečio laikotarpyje augsiu ir tobulėsiu drauge su nuostabia MĮT komanda. Labai vertinu, jog MĮT vadovybė manimi patikėjo ir leido įgyti profesinių žinių, kai jų neturėjau. Todėl jauni žmonės, kurie svajoja dirbti uosto įmonėje nors neturi profesinės patirties, turi drąsiai ieškoti, būti smalsūs ir žingeidūs, nes čia atsiveria galimybės ir ateities perspektyvos.
 
 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. Cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką "Sutinku". Savo duotą pasirinkimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Plačiau apie naudojamus slapukus skaitykite "Privatumo politikoje".

Sutinku
X